Słowa kluczowe o długim ogonie to słowa kluczowe, które zazwyczaj mają niski wolumen wyszukiwania i małą konkurencję w wyszukiwarkach. Główną zaletą słów kluczowych o długim ogonie jest to, że są one bardzo precyzyjnie ukierunkowane na intencje użytkownika. Umożliwia to tworzenie precyzyjnie dopasowanych treści. W przypadku słów kluczowych o długim ogonie konkurencja w wyszukiwarkach jest mniejsza niż w przypadku słów kluczowych o krótkim ogonie, co oznacza szybszy sukces w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i niższe ceny kliknięć w reklamie w wyszukiwarkach. Jednak w przypadku słów kluczowych o znaczeniu komercyjnym ceny za kliknięcie mogą być również wyższe. W przypadku zapytań komercyjnych współczynnik konwersji jest zwykle wyższy niż w przypadku bardziej ogólnych słów kluczowych.
Jak to działa?
Z jednej strony należy zadbać o odpowiedni wolumen wyszukiwania, a z drugiej strony nie należy zbytnio forsować danego słowa kluczowego. Szczególnie w obszarze lokalnego SEO, naturalnie sensowne jest stworzenie lokalnego lub regionalnego odniesienia poprzez dodanie lokalizacji do słowa kluczowego. Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem długiego ogona, teksty SEO powinny zawierać odpowiednie kombinacje słów kluczowych, aby Google mógł rozpoznać znaczenie witryny dla danej kombinacji słów kluczowych. Niemniej jednak teksty te powinny oczywiście stanowić wartość dodaną dla użytkowników. https://sxo.pl/pozycjonowanie-krakow/ Ponieważ na stronach wyników wyszukiwania panuje duża konkurencja, warto, aby zwłaszcza mniejsze firmy skupiły się na słowach kluczowych o długim ogonie, aby jak najefektywniej wykorzystać własne zasoby w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Sens długiego ogona
Powyższy wykres pokazuje, że słowa kluczowe z długiego ogona mają większe prawdopodobieństwo konwersji niż jednowyrazowe frazy. To ma sens, jeśli się nad tym zastanowić: kiedy celujesz w słowo kluczowe z długiego ogona, możesz lepiej przewidzieć intencje użytkownika. Dzięki lepszemu zrozumieniu, czego szuka użytkownik, możesz lepiej dopasować swoje treści do osób, które rzeczywiście chcą skorzystać z Twoich produktów lub usług. Rzeczywiście, takie słowa kluczowe łatwiej pozycjonować w wyszukiwarkach, ponieważ na początku konkurencja jest znacznie słabsza! Ponadto lepiej konwertują. Im bardziej precyzyjne jest wyszukiwanie użytkownika, tym bardziej precyzyjne są jego intencje. Pozycjonowanie z iCEA skupia się również na pozycjonowaniu słów kluczowych z długiego ogona. Agencja SXO dba o każdy szczegół pozycjonowanie ebexo.