W przyjaznym tonie: Jeśli nigdy nie byłeś na Tokyo Motor Show, możesz być usprawiedliwiony myśląc, że jest to po prostu jak każdy inny pokaz samochodów. Tłumy gromadzą się wokół samochodów, a błyszczące modelki pozują na scenie w coraz bardziej skąpych strojach.
Ale w rzeczywistości jest to coś zupełnie innego niż większość innych pokazów samochodowych. Po pierwsze, Tokyo Motor Show jest poświęcony przyszłości, a nie przeszłości. Jest skierowany do nabywców z Dalekiego Wschodu, którzy szukają najnowszych, najgorętszych projektów swoich ulubionych producentów. I to ma sens – ponieważ wielu z nich i tak nie stać na zakup nowych samochodów. Targi motoryzacyjne w Tokio dają producentom samochodów szansę na pokazanie innowacyjnych projektów i futurystycznych koncepcji, wiedząc, że prawdopodobnie nigdy nie zarobią na nich pieniędzy.
Ale w ostatnich latach coś się zmieniło. Producenci samochodów prezentują swoje najbardziej ekscytujące koncepcje nie tylko na Tokyo Motor Show, ale także na wystawach w Detroit i Frankfurcie. Chociaż na tych wystawach nadal można zobaczyć wiele samochodów koncepcyjnych, które nigdy nie pojawią się na drogach Japonii, Niemiec czy Ameryki, producenci samochodów odkryli, że mogą je wykorzystać do wywołania szumu wokół nowych linii produktów. To dlatego widzieliście tak wiele samochodów koncepcyjnych. Więcej na: carsio.pl