Żyjemy w świecie, w którym big data jest stale generowana i przechowywana. Na przykład za każdym razem, gdy wyszukujesz w swojej ulubionej wyszukiwarce, takiej jak Google, Facebook czy Twitter, Twoje zapytanie jest zapisywane w ich bazach danych. To samo dzieje się, gdy używasz karty kredytowej lub kupujesz cokolwiek online. Twoje informacje są przechwytywane przez sprzedawcę, a później sprzedawane wielu innym firmom. W wyniku całego tego zbierania danych firmy są w stanie zbudować szczegółowe profile konsumentów, które doprowadziły do powstania kilku bardzo lukratywnych modeli biznesowych.
Algorytm jest rdzeniem tego modelu biznesowego, czasami określanego jako Predictive Analytics (PA). W zasadzie pozwala on marketerom określić, jakie produkty najprawdopodobniej kupisz w oparciu o swoje dotychczasowe preferencje i zakupy. Na podstawie tych wniosków zaczniesz otrzymywać ukierunkowane reklamy produktów, które są podobne do tych, które kupiłeś w przeszłości. Na przykład, jeśli kupiłeś parę niebieskich dżinsów w ostatni weekend, są szanse, że otrzymasz reklamy dla podobnych dżinsów w przyszłym tygodniu.
Ten rodzaj reklamy ukierunkowanej okazał się bardzo skuteczny w zwiększaniu sprzedaży i przychodów dla wielu firm, ponieważ klienci są narażeni na reklamy produktów, które są rzeczywiście zainteresowane zakupem. Może to również znacznie zmniejszyć koszty, ponieważ mniej czasu i pieniędzy jest spędzony na reklamie elementów, które klient nie ma zainteresowania zakupem. Więcej artykułów na temat technologii znajdziesz na stronie https://supertechnology.pl/ .